زلزله نسبتا شدید گهواره کرمانشاه را لرزاند + جزئیات(۵ مرداد ۱۴۰۳) اعترافات تکان دهنده عاملان قتل پسر جوان در جنوب تهران| مشروبات الکلی مصرف کرده بودیم قتل پیرمرد تهرانی توسط همسایه| نزاع بر سر زباله خون به پا کرد آلودگی صوتی بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد تبلیغات کلاهبرداری در فضای مجازی را بشناسید «اضطراب دیابت» با افزایش خطر مشکلات سلامت روان همراه است واژگونی سمند در جاده نیشابور به مشهد با پنج مجروح حریق کابین آسانسور در مجیدیه مشهد (۴ مرداد ۱۴۰۳) هشدار اورژانس مشهد: گرمازدگی شدید می‌تواند منجر به فوت شود نجات چهار شهروند از حادثه حریق منزل مسکونی در مشهد (۴ مرداد ۱۴۰۳) مرگ پیرمرد ۷۰ ساله بر اثر کتک خوردن از پسر همسایه! قتل جوان ۳۰ ساله بر سر ارث پدر رفیقش| قاتل اعدام شد زلزله ۴.۶ ریشتری قلعه قاضی را در نزدیکی بندرعباس لرزاند باز هم رکورد گرم‌ترین روز ثبت‌شده در تاریخ شکسته شد افزایش ۲۳ درصدی مصرف آب در پی گرمای کم‌سابقه مشهد (۴ مرداد ۱۴۰۳) غلظت خون را جدی بگیرید پلیس مبارزه با مواد مخدر ۳۳ کیلوگرم موادمخدر و روانگردان را در پایتخت کشف کرد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳) | دمای مناطق گرمسیری استان به ۴۵ درجه می‌رسد با روش‌های مختلف فریز کردن رب گوجه‌فرنگی خانگی آشنا شوید جزایر گرمایی چیست؟ سه‌گانه خون بار سلطان صاحب‌قران | مروری بر حادثه ترور ناصرالدین‌شاه اختصاص ۳هزار کلاس درس به اسکان زائرین در مشهد
سرخط خبرها

 بیشتر بستری‌شدگان در مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها واکسن کرونا نزدند

  • کد خبر: ۷۹۳۸۸
  • ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰
 بیشتر بستری‌شدگان در مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها واکسن کرونا نزدند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: بیشتر کسانی که کارشان به بخش مراقبت‌های ویژه (ای سی یو) بیمارستان‌ها کشیده می‌شود، واکسن نزده‌اند، به عبارتی اغلب این افراد، اقدام به تزریق واکسن کرونا نکرده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر بابک عشرتی به همه واجدین شرایط توصیه کرد که در اسرع وقت نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند تا از بخش عمده‌ای از عوارض بیماری در امان باشند.

وی جلوگیری از مرگ و ابتلا به نوع شدید بیماری را از مهمترین تاثیرات واکسن کرونا اعلام کرد و گفت: مردم از هر واکسنی اعم از داخلی و وارداتی که به دست آوردند، استفاده کنند و نسبت به این کار تعلل نکنند.

عشرتی یادآور شد: کسانی که تاکنون واکسن زنده اند، همچنان باید توصیه‌های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شستن دست‌ها را به دقت رعایت کنند.

وی گفت: حدود ۷۰ درصد جامعه باید واکسن کرونا را دریافت کنند تا ایمنی مناسبی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا فراهم شود. تا آن زمان باید پروتکل‌های بهداشتی را به دقت رعایت کنیم.

عشرتی افزود: با توجه به اینکه اغلب سالمندان در کشور واکسن کرونا زده اند، مرگ و میر این بیماری بیشتر در افراد جوان‌تر مشاهده می‌شود؛ به عبارتی روند مرگ و میر در کشور تغییر یافته و به سمت جوانان سوق یافته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران به جوانان توصیه کرد که ابتلا به بیماری را جدی بگیرند و نسبت به آن ساده انگاری نکنند؛ چرا که می‌تواند خطرات جدی برای آنان داشته باشد.

عشرتی با توجه به روند بیماری، از همه مردم به خصوص جوانان خواست بیشتر مواظب خود باشند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->